Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
30.12.2006 18:05 - История за прасето
Автор: estrella Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2931 Коментари: 7 Гласове:
0



Изведнъж ми хрумна, че не съм оставила писмени доказателства за едно паметно събитие в моя живот - коленето на прасе.

За всички, които си имат баба и дядо на село, това сигурно не е така интересна тема или е била интересна някъде около осмата им годишнина.

Аз обаче съм 100% градско дете и всички селски идилични събития ми се случиха много по-късно от обичайното.

Търсенето на краставиците с празен поглед из целия двор, докато краката ми допираха въпросния зеленчук вече отдавна са история.

Но това с прасето стана съвсем наскоро, и само Онзи знае защо съм пропуснала отбелязването на събитието. Всъщност и аз знам, но няма да кажа.

Та Прасето. Не обичам да гледам как се колят животни. Предпочитам в момента на замахването с ножа все още да отивам към местопрестъплението, вместо вече да съм там.

Любовта ми към мърдащите животинки няма нищо общо с любовта ми към месцето и двете любови съжителстват чудесно в широкото ми сърце.

Когато отидохме на мястото, безименното прасе вече беше заклано и положено на земята. Двамата главни колачи се въртяха около него с една горелка и се стремяха да не остане непочерняло място.

Това, уважаеми братя по градска съдба, се прави за да изгори козината на прасето. То не е покрито с розов плюш като играчките от магазина, да знаете.

След това настъпва патоанатомичния момент с разрязването и разфасоването на гадината.

Знаете ли, че до края на третия месец човешки и прасешкия зародиш са абсолютно идентични?

Опитвах се да позная органите, като се опирах на стотината серии Спешно отделение, разглеждането на атласи по медицина и трите сезона на От местопрестъплението.

Познах почти всички, много съм горда. Оказа се, че дори знам как се обръщат и мият черва.

Не ми дадоха да опитам и аз да клъцна някое парченце месце. Сигурно градският ми вид и изцъкления ми поглед ги е възпрял да ми дадат нож в ръцете. И с право.

След около два часа от прасето не беше останало нищо, освен петно кръв, което също беше заличено с няколко кофи гореща вода.

Цигулка и не-помня-името-на-другото-куче спяха доволни под последните есенни лъчи.

Всъщност спестих голяма част от описанието. Знам ли, някои от вас може да вечерят пред компютъра.



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
1. estrella - Ако бях
30.12.2006 18:23
чула какъвто и да е звук, щях да изкарам остатъка от живота си на броколи и кисело зеле. Както казах, радвам се, че в момента на размахването на ножа бяхме все още на път КЪМ, а не на самото място;)
цитирай
2. sunflower - Хм ...
30.12.2006 19:08
смятам цялата тази операция за много гадна, а черва нито пипам нито ям .... все още го ям месото, но ... се надявам да е въпрос на време ... това с броколите ... :)
цитирай
3. brumbrumm - оо
30.12.2006 23:14
Аз си имам даже три села и от малка не на едно ами на по три прасета.Свикнала бях с всичко,с многото хора,с много ядене,с големия огън,с голямата мацаница и луканките.Хихихи сега вече не ходя така често,просто времето не ми го позволява,а и от както спрях месото преди 4 години не ми е приятно да съб заобиконела от свински вътрешности...:Р
цитирай
4. innuendo - За прасетата и хората!
03.01.2007 10:28
Учителката ни по биология попита един път:
"Деца, кои животни според вас са с най-близки белези до човека?"
Всички крещяха "Маймуните", но аз знаех...
... и ехидно се усмихнах - "Прасетата"
И бях прав...
цитирай
5. innuendo - Killer Born
03.01.2007 10:40
А иначе, по моя край на това мероприятие му викат "Смъртен случай". Събират се здравите момчета от родата и махалата и започва гоненето. Колко прасета съм държал докато издъхват. Има нещо неповторимо в преритването на обреченото животно. Много дълбоки тъги прикрити от маниакални погледи. Никой не се смее в този момент... само лудият. Онази оправдана истерия в очите на умиращият. После всичко свършва и преминава в ежедневно.
Един прекрасен слънчев ден помагах на дядо ...
Беше решил да заколи три бели яренца ...
Чудя се кой е по-лош - този който прерязва гърлото или този който държи. В този ден се почуствах жесток. Бялата козина - червената кръв. Крехкото създание - неподозираната предсмъртна сила. На третото вече бях претръпнал. Спомням си какво си мислех докато ги гледах в очите: "Бебета, бебета, бебета..." Оттогава съм доста толерантен към смъртта... нали съм биолог... една камара животинки съм избил във университета...
цитирай
6. antinous - На убиване!
04.01.2007 15:57
Знам, че банатските българи така наричат коленето на прасе! Представете си какъв шок беше, когато за първи път чух от един иначе добър и хрисим човек: "Бях на убиване"! Колко кратко, ясно и точно!
цитирай
7. анонимен - Ауч...
24.12.2007 19:16
Друго си е пържолката бе :D винце,картофки....ооо идилия безподобна...Относно коленето-за да не квичът и да се мъчат от задушаващата ги кръв,проникваща в белите им дробове...Така умират,чрез една прободна рана с остър нож в шията...Има вече и по-хуманни методи за умъртвяване...Но никой на село няма да изостави традицията,която и аз подкрепям с две ръце...Аз съм за сланината и пържолата :P За естественото месо.Това е :) който неще да си яде генетично мадифицираните мръвки и зеленчуци...Заключение-на село си е най-добре за живот :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: estrella
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3714564
Постинги: 706
Коментари: 5217
Гласове: 16915