Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
06.09.2009 17:41 - Ангели и демони или парите на Дан Браун
Автор: estrella Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4566 Коментари: 14 Гласове:
3

Последна промяна: 06.09.2009 17:43


 Рядко ми се случва да не догледам филм. Ей току що обаче спрях по средата на "Ангели и демони" и дори  гледките от Рим не ме спряха да го направя. 

Книгата "Шестото клеймо", по която е правен филма, е чудсно написан, интересен и интригуващ роман. 

Сядаш да го четеш и не спираш, защото си е криминале. Религиозно, мистично, но криминале. 

Има и малко наука, оттам научих за Церн и колайдера, антиматерия и история на християнството - чудесна книга, наистина. 

Филмът обаче, за да се вмести в класическите 2 часа, започва тържествено с погребението на папата, продължава изненадващо с някакви частици и нещо в мънички колби и 30 минути след началото вече имаме двама мъртви кардинали. 

Кои са илюминатите, защо са враг на църквата, защото сноват из Рим и жигосват кардинали, какво е това в малката колбичка, което е толкова опасно - мъгла. 

Пускат се някакви уж обяснения в репликите между актьорите, но като цяло екшънът почва без да е ясно кои са нашите и вашите. 

В библиотеката Робърт Лангдън за малко не умря, но интригуващото описание за условията, в които трябва да се държат архивите на Ватикана изобщо липсва. 

Липсва изобщо, макар да е нормално за филм, вътрешния монолог на героите, който всъщност дава информация и обяснение за случващото се в момента. 

Зрителите едва ли са запознати в подробности с историята и ингригите във Ватикана, с финансовата й дейност и всичко останало и стоят и гледат в неведени някакви хора, които се стрелят в ремонтиращи се църкви докато поредния кардинал гори. 

Спрях филма, ще си прочета пак книгата. А Шифърът на Леонардо изобщо няма да гледам. 

Сценарият на "Ангели и демони" е на автора на книгата - Дан Браун. Не знам как не му е било мъчно само да си ореже труда. Всъщност знам. Това е холивуд. На никой не му трябва дълбока мисъл. 

И накрая - кога някой ще сети да направи така, че тегленето на филми от мрежата да е легално? Като наем във видиотека?


Тагове:   книги,


Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
1. thomas - :-)
06.09.2009 18:29
Един съвет, който сигурно прекрасно и сама си го знаеш - никога не гледай филми по книги, които вече си чела - разочарованието е гарантирано - за последно си го причиних с "99 франка" по книгата на Фредерик Бегбеде.

И още един, който си е лично мой. Никога не чети книги, за които си сигурна, че непременно ще се превърнат на филм един ден - освен че губиш много повече време, за да прочетеш една книга, със сигурност си разваляш удоволствието от филма, който в случая, поне според мен, никак не беше лош. Познай защо - просто не съм чел книгата :-)
цитирай
2. estrella - Винаги
06.09.2009 18:36
избирам книгата пред филма. Изключение е властелина и сексът и градът :)
цитирай
3. thomas - @estrella
06.09.2009 18:57
Тези две са ми от изключенията, в които нито книгите бих прочел, нито филмите са ми понесли (на Властелина зорлем му издържах първия филм и то само защото ми бяха говорили едва ли не с години колко велико нещо е това, а Сексът и градът... там повече от няколко минути общо със сериала нямаше как да изтрая) :-)
цитирай
4. flyco - ...
07.09.2009 00:10
"Ангели и демони" не е толкова разхвърлян, колкото го изкарваш. За всяка сцена има обяснение в типично холивудски текст - сдъвкано и затоплено. Наистина темпото е бясно, но това е тенденция.
Лично на мен филмът също не ми хареса, което не означава, че не е хубав, особено на фона на "Секса и града" например :)
цитирай
5. estrella - В никой
07.09.2009 08:19
случай не сравнявам Сексът и градът с "Ангели и демони". Споменах го, защото е в друг жанр, но пак е правен по книга, която е безумно глупаво написана. Вероятно е имало някакви обяснения в края на филма, но не ми издържаха нервите :) Томас, за Властелина е ясно, аз просто съм "от феновете" :) Виж, Хари Потър е хубаво изключение, поне в първите му части.
цитирай
6. thomas - @estrella
07.09.2009 09:05
Въпрос на вкус. Не бих издържал и 5 минути Хари Потър - нито на книга, нито на филм. Но все пак не съм му и таргет де :-)

А що се отнася до Ангели и демони, не просто ми хареса, ами и бях направил доста интересни изводи :-) Ето тук...

http://thomas.blog.bg/zabavlenie/2009/07/12/deset-vnusheniia-na-filma-quot-angeli-i-demoni-quot.362562
цитирай
7. soho - И аз съм
07.09.2009 12:23
разочарована от филма.
цитирай
8. estrella - уважаеми
08.09.2009 12:15
мои, започнах да чета Махалото на Фуко :) Благодарности за подсказката, по неясни причини свързвах Умберто Еко с рицари и средновековни истории :))
цитирай
9. ianchefff - остр,
08.09.2009 16:44
"Шифърът на Леонардо" долу горе ми хареса. Виж "Ангели и демони" нещо са го пообъркали. :)))

thomas,
прав си за книгите и филмите.
Но има поне едно ВЕЛИКО изключение:
"Изкуплението Шоушенк", велик, чудесен и великолепен (разбира се, според мен) филм по разказ на Стивън Кинг.
:)))
цитирай
10. thomas - @ianchefff
08.09.2009 17:13
Уникален филм - съгласен съм! Обаче кой ли пък е чел разказа, преди да го гледа? :-)
цитирай
11. ianchefff - thomas,
08.09.2009 17:19
аз го четох след филма и да ти кажа, филмът е в пъти по-добър. А по принцип е обратното.
Но случват се и такива неща.
:)
цитирай
12. thomas - @ianchefff
08.09.2009 17:28
Въпросът е кое щеше да ти хареса повече, ако ПЪРВО беше чел :-) Защото поне на мен, ако първо гледам, а после чета, четенето ми е страшно досадно (за разлика от случая, в който чета произведение в оригинал, след като съм бил потресен от лош превод - тогава се кефя).

Но всъщност вярвам, че пак филмът щеше да ти хареса повече. И обяснението може би е в това, че филмът е добавил още много, и то качествена мисъл, към един разказ. Докато в повечето екранизации на романи се случва точно обратното - на авторите на филма им се налага да изхвърлят много качествен материал, за да се съберат в 2-3 часа.
цитирай
13. ianchefff - thomas,
08.09.2009 17:46
макар и рядко, но в случая сме абсолютно на едно и също мнение.
:)
цитирай
14. usteddd - Aма
11.09.2009 11:01
сексът и града книга ли било...аз мислех, че е женско списание - - -
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: estrella
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3716102
Постинги: 706
Коментари: 5217
Гласове: 16915