Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
17.09.2008 20:23 - Боклука, София и колко е лесно да налагаш глоби
Автор: estrella Категория: Регионални   
Прочетен: 1539 Коментари: 3 Гласове:
0



Като човек, преминал през катаклизма, наречен „основен ремонт“, проблемът със софийския боклук, новата наредба за глобите от пет хиляди лева и изобщо чистота на града, който днес празнува, ми е много, ама много присърце.

Съгласна съм, че трябва да има ред, да се налагат глоби на нарушителите и изобщо – да има правила.

Само дето Общината се сеща само за мерките, от които ще спечели – налагането на глоби. И така поставя подопечните си граждани в патова ситуация, което от нейна гледна точка е супер, защото ще валят пари.

Ако един съвестен софиянец иска да изхвърля боклука си където трябва, взависимост от вида му, без това да му налага отсъствие от работа за две седмици и закупуване на малка фадрома, той просто няма да може, защото тези, които се уж се грижат за реда в града не са си мръднали пръста.

Разделното събиране

То е нещо прекрасно, винаги съм го харесвала. Ще го харесам още повече, когато построим завод за преработка на отпадъците (защо все още няма такъв, някой знае ли) и играта с „тук са пластмасите, там хартията“ придобие истински смисъл.

Кратък поглед от собствения ми прозорец обаче показва, че така рекламираното разделно събиране на боклука се случва с другите, не и с мен, не и в моя, уж елитен, квартал.

Защо? Не им стигнаха парите за зелени и сини контейнери ли или е по-готино да има такива до президентството, където минаващите хора хвърлят само цигарени кутии и чаши от кафе?

Строителните отпадъци

Те, и това го знае всяко хлапе, не могат да се хвърлят в контейнерите за битови отпадъци. А къде тогава, пита всеки нормален човек.

- На сметището, отговарят от Общината (разговорът е действителен)

- Как да стигна до сметището с 33 черни чувала със стари вещи, още 8 с плочки и част от стените ми, с диван, 4 фотьойла, одеала и за разкош – старата ми тоалетна и старата дограма?

- Наемате си камион, ама внимавайте, че има такива, дето ви взимат парите и отиват и хвърлят всичко в Борисовата градина, а там общината даде четири милиона да я почистят.

- Аха. А от къде да наема камион? От вас може ли?

- Ми не, не може. Ние не използваме камиони за частни лица.

- Добре. А ако изхвърлянето на боклука съвпада с пролетното почистване, така широко рекламирано, и моя е строен до контейнерите, ще ми го вдигнете ли?

- Ми не. Вдигаме само шкафове. Потърсете в интернет.

Който търси, намира, казват. Е, аз търсих, но не намерих.

Трудно ли е, питах се, като в една нормална държава, фирмите за извозване на боклука да минават един път седмично, два пъти месечно или на колкото време им е угодно,и да събират старата техника, покъщнина и прозорци?

Явно е трудно. По-лесно е да се налагат глоби за действия, които няма как да бъдат избегнати, ако не искаш да превърнеш собствения си дом в боклучена крепост.



Тагове:   налагаш,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
1. krassko - Слънчице златно,
17.09.2008 21:20
Да си чувала нещо за жълти страници? Поразгледай ги и много ще ти улеснят живота.

Ако за ремонта беше ангажирала "сериозна" фирма нямаше да имаш проблеми, защото те извозват и отпадъците.

За бяла и черна техника има фирма която идва, товари ги и нямаш грижа, даже дават малко пари.

София е голям град. Макар и зле работещи има структури и служби за всичко. Но и ти трябва да положиш малко усилия да научиш доста неща за да живееш нормално в него. Не става смрънкане и обвинения към общината и личните лекари.
цитирай
2. estrella - Слънчицето
18.09.2008 00:26
е чувало и виждало много неща:) това не е мрънкане, а конструктивна критика. Ако ще налагат глоби, трябва да ми дадат възможност да спазвам правилата. Сериозната фирма извозва своята част от боклука след ремонта, а не целия.
и да, защо трябва да е лесно, като може да е трудно. Дори не отварям въпрос за контейнерите за използвани батерии примерно. Влиза ли, само да попитам, в "полагането на усилия" да се разхождам с боклука ми по 15 минути, за да го изхвърля разделно? И само не ми казвай, че ако ми пука за екологията, ще го направя, защото не е в това въпроса.
цитирай
3. dexter - Естри,
18.09.2008 15:24
Да не си решила пак да буташ някоя от кулите на замъка? Ако има нещо такова, все ще ти намерим камион да ти я извози.
Аристократи! Да им имам забавленията!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: estrella
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3698078
Постинги: 706
Коментари: 5217
Гласове: 16915