Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
06.09.2007 22:31 - Габриела, карамфил и канела
Автор: estrella Категория: Хоби   
Прочетен: 11351 Коментари: 16 Гласове:
0

Последна промяна: 06.09.2007 22:33

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 image                                                                  
Видях заглавието в деня, в който излязох в отпуска. Първата книга, която ми попадна пред очите докато чаках леля да избира карти на България.

Идеалът ми за отпускарска книга. Л-тата и Р-тата винаги са ме привличали, а от цялата книга ухаеше на какао.

Не си я купих веднага, защото хм не знам защо. Защото нямам навик да ходя с повече от необходимите пари. Май за това.

Последваха седмици, в които Габриела и нейните карамфили надничаха откъде ли не - от чантата на момиче в трамвая, от страниците на попаднали ми случайно в козметичния салон списания, в книжарниците, в които влизах случайно.

Само Габриела. Навсякъде тя и Жоржи Алмаду, на когото аз казвам Алмазиду, явно решила, че е баща на Вики.

В първия студен ден, в онзи, в който ядохме царевица и жълтите листа полепваха по есенните ми обувки, си взех Габриела.

Трябвало е да си я взема в началото на август. Наистина е била идеалната за отпуска книга - бързо развиващо се градче в Бразилия, известно с какаовите си плантации.

Първите дни след края на дъждовния сезон, които идват с разговорите на мъжете до пристанището, женските сплетни, една напуснала готвачка и една непокорна и красива Габриела, която ще взриви потъналия в консервативно съзерцание на индустриалното развитие град.

Южноамерикански мързелив начин на живот, стари моми, които правят сладки и изключително забавен изказ на Амаду.

Според рецензията, бил съвременният Чарлз Дикенс. За мен сравнението е ужасно, защото Дикенс пише за кал, беднотия и болести в тъмна и пълна с чума Англия.

Амаду пише за слънце, какао и южни страсти. Очаквам да има убийство, силна привързаност на готвача Насиб към въпросната Габриела, която все още не се е появила на хоризонта, но предполагам, че ще слезе от току що акостиралия кораб в пристанището на Илиеус.

Не, това не е лигав любовен роман. Това е Летният роман, който препоръчвам на всички, за които лято означава коктейл, удобен диван на тераса с изглед към морето и голям ленен чадър.

Няма рима, но септември ще бъде август, поне при мен.

Изд. Колибри, цена 15 лв, купих си я от Booktrading на Графа, до аптека Ремедиум. 


Тагове:   канела,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
1. anabel4o - Преди да ида на морето, в Хеликон ме ...
06.09.2007 23:12
Преди да ида на морето, в Хеликон ме привлече много силно и почетох малко, но не ми достигнаха няколко лева да си я купя... Явно не съм преценил грешно, а съм усетил правилно, че би била чудесна за лятото. Обичам страсти, слънце... Вече май ще си я купя да ми се просветлят мрачните дни.
цитирай
2. анонимен - точно
06.09.2007 23:52
това звучи като книга, която никога не бих си купил.
цитирай
3. eleni - любим автор, estrella
07.09.2007 00:37
и аз си я взех, не мога да не си купя книга, която има две любими подправки в заглавието, тя ухае:))
Прочети "Доня Флор и нейните двама съпрузи".Пак негова. Не, няма нищо общо с бразилски сериал, това е голяма литература, скрита зад рамото на ежедневни истории.
цитирай
4. anabel4o - Ха-ха, и тази книга загледах. Дето ...
07.09.2007 01:12
Ха-ха, и тази книга загледах. Дето съпругът й правел секс в сряда и събота :D Интересна е историята.
цитирай
5. estrella - :)
07.09.2007 08:56
И Доня Флор погледнах вчера. Но има време:)
цитирай
6. leda - книга точно по мой вкус
07.09.2007 17:56
- спокойно мога да го кажа, макар че съм още на стр. 300... :) една такава страстна, ароматна, топла, усмихната... латино стил. един ден ще емигрирам в бразилия, казвам ви. или поне в аржентина. :)
цитирай
7. estrella - Да, да,
07.09.2007 18:57
и аз. Ще нося дълга бяла рокля, с роза зад ухото:))) И ще ухая на какао;)
цитирай
8. chilly - има старо издание отпреди 25 години ...
08.09.2007 20:44
има старо издание отпреди 25 години поне
то ми допада като оформление повече
но иначе не е моята книга и не бих я прочел
цитирай
9. estrella - Chilly,
08.09.2007 22:25
имам неприятното усещане, че никога няма да сме на едно мнение за книги;) Вече към края на книгата не съм толкова ентусиазирана, но то не е заради автора, а заради мене си. Ще разказвам друг път;)
цитирай
10. chilly - окей а това за различията не е п...
08.09.2007 22:46
окей
а това за различията не е притеснително
цитирай
11. estrella - Не,
08.09.2007 22:50
не е притеснително, дори напротив;)
цитирай
12. bonie - дайте малко инфо..
10.09.2007 11:37
ннамира ли се все още книгата и за колкпо? Мноофо отдавна не ми е попадал Ж.Амаду, а Доня флор си я имам отдавна ...
цитирай
13. estrella - Да
10.09.2007 14:18
книгата си е там, където съм написала, цената е 15 лева.
цитирай
14. buboleche - "Дона Флор" ми е любимата,
24.09.2007 12:33
но само заради пристрастието ,че е стрелец и и се привиждат такива неща..:)) Иначе "Токая Гранде" най ми харесва от тези ,които съм му прочела.:)))
цитирай
15. donichka - buboleche,
30.10.2007 00:19
страхотна е наистина! :-)

Но и другите...ммм!!! :-)
цитирай
16. анонимен - Габриела.
12.07.2010 16:51
Обожавам всичко,свързано с Латинска Америка!Жоржи Амаду,Исабел Алиенде,Маркес...лунните нощи,ароматът на канела и салсата."Габриела,карамфил и канела" и "Доня Флор"са ми любимите книги на Амаду,които трябва да бъдат прочетени от всеки!Това е свят на страст,магически реализъм,политика и море,в който просто трябва да се потопиш..."Токая Гранде" и "Пастири на нощта"също не са лоши,препоръчвам ви ги.Също и "Горещ шоколад"на Лаура Ескивал и "Къщата на духовете"на Алиенде,от същото издателство,жалко,че са толкова скъпи по книжарниците.Не бъркайте Латинска Америка с блудникавите сериалчета,които ви пускат всеки ден!Латинска Америка е съвсем друго нещо,не мога да я опиша.
"Всички страни в Латинска Америка са едно.Всички,без изключение"
ЧЕ ГЕВАРА


ADIOS и поздрави на всички,които обичат Бразилия и Габриела с аромат на карамфил и цвят на канела!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: estrella
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3697692
Постинги: 706
Коментари: 5217
Гласове: 16915