Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
07.03.2007 20:22 - Паралелни реалности
Автор: estrella Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3763 Коментари: 16 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Все си обещавам да не чета вестници, защото ме натоварват. И все го правя.

После съжалявам, защото за пореден път осъзнавам, че за разлика от Естреината градинка, не навсякъде грее слънце.

Преди години живо се интересувах от политика, от обществени инициативи, от европейския дух и идея (тогава все още 2007 беше много, ама много далече) и прочее сфери извън мен.

С времето обаче ми бе показано по един или друг начин, че аз, с моите две ръце, имам възможност и сили да оправя само собствения си живот.

Разбрах, че не мога да нахраня бедните в Сомалия, не мога да променя правосъдната система на страната, не мога да обясня на осем милиона души ползите, правата и задълженията, които ще имаме и вече имаме в ЕС, че не мога да сваля правителството, нито мога да изкажа мнение по въпроса с Топлофикация и това мнение да бъде чуто.

Като казах "собствения си живот" имах предвид, че промените, които зависят от мен, са в посока отвътре навън. Ако искам да ми е чисто по улиците, аз съм тази, която трябва да не си хвърля цигарата на тротоара.

Ако искам продавачката в магазина да ми се усмихне, аз първа трябва да се усмихна. Ако е извършена някаква несправедливост срещу мен, аз съм тази, която трябва да положи усилия, за да се изясни случая, а не да чакам някой някъде да се погрижи за мен.

С времето собствения ми живот, тук, в България, започна да придобива форма, която, смея да кажа, харесвам много.

И понякога си казвам "Хей, тук животът е прекрасен".

Най-често именно в такива моменти се случва нещо, което да ми напомни, че не всичко е цветя и рози. Че щом в моята градинка е подредено и имам бяла ограда, това не важи за другите.

Това, разбира се, ми скапва настроението и започвам да се обвинявам, че живея в сън. Че моята реалност не е "истинския живот", че нямам обективен поглед върху нещата, че се заблуждавам, че животът всъщност е скапан и т.н.

Но после отново си спомням за "Всеки съди за другите сам по себе си" и отново започвам да се питам какъв е смисълът да се вълнуваш от събития извън теб, особено когато не можеш да ги промениш.

Каква е гаранцията, че това, което ти показват като реалност, не е измама? Друга реалност, също толкова строго индивидуална като твоята собствена, но просто отразена от медиите, от "другите"?

И ако аз заблуждавам само себе си, че животът е прекрасен, лошите новини не са ли опит за масова заблуда, че животът е ужасен?

Защо трябва да участвам в нея, когато аз лично виждам нещата по съвсем различен начин.

Трябва ли да се доверявам на нещо, което не съм проверила сама?

Не искам да кажа, че хората трябва да са слепи и глухи за случващото се около тях, но вълнението по въпроси независещи пряко от мен, не отнема ли от енергията, която бих изразходила за подобряването на собствения ми живот, за извършването на промяната отвътре навън?



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
1. sunflower - Да, да, да и да!!!!
07.03.2007 20:46
Подписвам се с две ръце (нищо, че с лявата хич не го мога) под всяка твоя дума. :)

/само дето вече отдавна не чета вестници ... а в момента упражнявам и негледане на телевизия :)))/
цитирай
2. pill - ***
07.03.2007 21:08
Собствената ти нагласа оцветява личния ти свят. Никога няма да спра да повтарям, че истината е субективна и е глупаво, че най-често избираме да гледаме през кривото огледало.
цитирай
3. estrella - Чие
07.03.2007 21:14
криво огледало? То и моето е криво сигурно, ама си го харесвам такова...
цитирай
4. pill - ***
07.03.2007 21:29
не, самото ти желание за чиста и красива градинка изправя огледалото. Ако искаш да видиш помия, гледаш помия и виждаш помия. Животът има много лица, а в ъгълчетата на устните е прекрасен :)
цитирай
5. estrella - :)
07.03.2007 21:30
Както казва Точица - "Ако не ме мързеше толкова много, щях да си захапя нослето от радост";)

Усмивки на всички:)
цитирай
6. patilan - :)))))))))))
07.03.2007 21:38
Да ти кажа, и аз стигнах до този извод преди окло 3-4 месеца, но все още съм в период на отказване от новини.
Отказах телевизията, отказах Интернет, сега остава и само това ... и ще съм господар на живота си!!

цитирай
7. estrella - От Интернет
07.03.2007 21:40
не се отказвам. Но виж, от някои сайтове - да;)
цитирай
8. анонимен - :)), predi 5 godini otkazah tele...
07.03.2007 22:04
:)), predi 5 godini otkazah televizora,spe4elih 3 4asa na den za men! Predi 3 godini otkazah vestnicite i spe4elih o6te po edin 4as na den, posle si pregledah poznatite i gi sakratih s 1/3 (a moje6e o6te) spe4elih o6te 4as...sega imam vreme za unikalnoto si hobi i vreme za istinski vajnite hora za men...4uvstvoto e neverojatno...pojelavam go na vseki :)))
цитирай
9. nio - estrella, не виждам нищо нереално и ...
08.03.2007 00:10
estrella,не виждам нищо нереално и "паралелно" в това което пишеш.
Най-добрия начин да служиш на обществото е да се съсредоточиш върху собствените си дела.
Обществото само печели от хора,които не се занимават с глупости и лозунги,а бачкат здраво за себе си.
Благодарение на такива хора имаме нонстоп магазините,частния транспорт и т.н.Вкл и пълните магазини.
Каква полза имаме от лекар който не си гледа работата ами се занимава с политика или от даскал-търговец.
Като влезеш в един ресторант и те обслужат въртейки се на пръсти,да не е че шефа е пич или е социалноангажиран.Това е единствено от мисълта да те издърпа от конкуренцията.С две думи,гледа си работата.

Политиката за съжаление оказва влияние върху всеки един човек.Мнението ми е че човек трябва до толкова да се интересува от политика,до колкото някои аспекти от нея му помагат или пречат да си гледа работата.
Поздрави и честит 8ми март.
цитирай
10. pin4e - даааааааааааааа....
08.03.2007 08:32
От две години си забраних да чета вестници.
Почти не гледам и телевизия.

Мисля, че животът е мнооооого по-хубав*

(" Който трупа знания, трупа тъга"- цитирам по памет, но нещо такова беше в източната философия,
а тя е по- близо до изгрева....)

хи-хик*
цитирай
11. estrella - A, e,
08.03.2007 09:35
тия източните все ще кажат нещо, дето да ме смачка. Аз не искам да съм глупава, а да знам само неща, които ще ми донесат вътрешно удовлетворение и умение да се променя....Честит празник на всички:)
цитирай
12. comfy - Много ми хареса постинга!!!
08.03.2007 10:32
"Трябва ли да се доверявам на нещо, което не съм проверила сама?"

Аз винаги приемам такива неща с резерв или просто не им се доверявам - имам много неприятен няколкогодишен опит с това, как се правят предавания и репортажи....

Честит празник, Естрелла! ;)*
Твоят свят си е твой - не го давай на никого!!! ;)
цитирай
13. baraboshi - аз тези дни допуснах грешката да се ...
08.03.2007 11:50
аз тези дни допуснах грешката да се "вържа" на нехубави писания.то не може без грешки де.пък и сме устроени да сме любопитни,любознателни.искаме да знаем какво става по света,какво мислят хората.само не трябва да се задълбочаваме в лошите страни на живот,а в усмивките,музиката,цветята,празниците мачопуховските балони...:)).честит празник на всички жени,честит осми март!
цитирай
14. sasso - Честит празник!
08.03.2007 15:08
Честит празник!

Тъкмо и аз си излях мнението и компютъра ми ме предаде!
Сега со кратце - според мен ако искаме да живеем отговорно не можем да спрем да се борим с вятърни мелници и да жертваме от времето си. Разбира се не трябва да се стига до крайност. Просто да се намери баланса. Аз лично винаги съм се интересувал от ставащото около мен, за разлика обаче, моите съученици не им пукаше и сякаш да живееха по весело. В този смисъл, от неправдите и болките на другите ние помъдряваме така както и от нашите собствени. А мъдростта е често срещан синоним на тъга - да осъзнаваш това, което става в теб и да го контролираш е повод за радост, за осъзнаваш това, което става около теб и да си безсилен е повод за нещастие. Не може само с едното, поне за мен!

А сега ти желая един прекрасен ден и много усмивки!
цитирай
15. estrella - Sasso,
08.03.2007 16:38
именно защото се интересувах повече "тогава", сега някак си не желая да влизам в сериозните теми. Явно защото започнах да разбирам колко неконтролируемо е всичко. И докато аз се боря с обществените вятърни мелници, кой ще се бори с моите;)
Всъщност това бяха само размисли:)
цитирай
16. karryagain - завиждам на всеки ...
09.03.2007 09:57
който има свободата да се откаже от вестници и телевизия
искрено и от цялото си сърце
защото аз съм "задължена от професията" да ги следя и това ми причинява много яд и тъга, а освен това подсилва чувството ми за безсилие

Е., ти имаш властта да пишеш "положителните" неща и с това да дадеш своя голям принос към просветляване на хоризонта
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: estrella
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3697900
Постинги: 706
Коментари: 5217
Гласове: 16915