Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
29.06.2007 22:55 - Angoisse*
Автор: estrella Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4561 Коментари: 17 Гласове:
0

Последна промяна: 30.06.2007 10:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Pleine d"erreures, pleine de fautes, ma tete brule sous la lune.

Идва ми ей така да пиша на френски от време на време. Правя го съвсем рядко вече и страшно много ми липсва.

Започнах да уча френски, защото баба ми носеше най-прекрасните бонбони на света именно от Франция. Страшно много исках да разбирам какво пише на кутиите и след няколкомесечни мъки и учене на Ботев се озовах в най-изтрещелия клас в цялата гимназия.

Изтрещял, защото бяхме 26 момичета и 3 момчета и учехме френски в страна,  набедена за франкофонска, но останала галфонска.

С трепет броях от едно до десет, после си кълчех езика да кажа quatre-vingt-dix-sept, после дойде безумието на частичния член, на прякото допълнение, аз му го, той ми я и такива разни забавни словосъчетания, думи, думи, думи...

Когато завършвах 11 клас, казах си - няма да направя нито една диктовка повече.

И влязох френска филология. Реших, че по-добре познатото зло, отколкото някое неизвестно такова, макар и обвито в синия флаг с жълтите звездички.

А и някак си усещах, че връзката ми с френския не се крепи само от едните бонбони.

Та така Естрелчето се озова в не по-малко изтрещял курс, в който имаше шест момчета, петима от които се казваха Николай. Имахме един Иван за разнообразие и двама младежи с Н (но не Николай), които си приличаха като две капки вода и им оправих имената чак в четвърти курс.

Няма да направя нито една диктовка ли? Не само че правих, ами си и диктувах сама, а за десерт аз бях тази, която казваше "point. A la ligne" и ме гледаха 26 чифта отчаяни очи. От писането на двойки наистина се схваща ръката, Саша Стайкова беше права.

Това ученето на чужди езици е малко шизофренична работа, трябва да ви кажа. Питаш се и си отговаряш сам.

Преписваш текст като се опитват да излъжеш себе си, че не гледаш как се пише всяка буква в оригинала, четеш писатели, които смяташ за алкохолици, но говориш за тях сякаш са гении - тъкмо работа като за мен.

И ако очаквате някаква случка да се случи в тоя пост - не, няма да се случи.

Само си седя и си мисля за това как преписвах диктовки от скука, четях Верлен и наум го сравнявах с Еминем и миех прозорци по време на сесия.

Някой трябва ми измие прозорците...

*Angoisse - страх. Не, не ме е стреах от нищо, харесва ми как звучи думата.



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
1. andreytcho - хаха
30.06.2007 00:00
Аз трябва да науча още един език ама пусто си мисля че вече остарях, пък и желанието не е чак толкова силно. Но има и логична мисъл която ме спира, говоря вече езика който е най-разпространен, защо да уча такива/такъв където се говори на 1-2 места. Та по тая логика ще уча испански ...
цитирай
2. estrella - Езиците
30.06.2007 00:09
обогатяват, Андрю. А и всички знаем английски;) Испанския е най-якия на света за ежедневни разговори, хихи.
А най-разпространения език в света е китайския;)
цитирай
3. innuendo - Пък аз ще науча Португезе...
30.06.2007 01:21
...много ми се ходи в Бразилия, да хвана Адриана Лима за .... и да и фръля едно "Шшшшшш, къде е Ипанема ма!"
цитирай
4. july26 - ...И...понеже...да се случи нещо,да се случи...
30.06.2007 03:27
....пък то -няма и няма...ми,да!"А ние с Боби двамата пием кафе..." и "О,Мариана...",както и |"Пинокио..."
С други думи,гледах преди малко Уикеда на живо и се кефех...
Ми ,какво....щом ти казваш нещо и не се случва нищо,аз ти споделям за Уикеда пък!Те го казват на един не толкова популярен език,но го казват...и пеят?...добре......
Това е !
цитирай
5. elos - :)))
30.06.2007 03:32
xixixix
'Идва ми ей така да пиша на френски от време на време.'
:)) shte ti podarq bqla rizka s dylgi rykavi :) maitap i pozdravi ot men :)
цитирай
6. estrella - Ще
30.06.2007 10:47
я сложа ризката при другите 354234, които имам:)))
цитирай
7. timmyd - .
30.06.2007 10:51
Гордея се с теб!
Съвсем сериозно!
Хубав ден.
цитирай
8. estrella - :)
30.06.2007 10:56
Я виж ти:) Изненада ме:)
цитирай
9. selensia - olele
30.06.2007 11:39
спомням си, когато почнах да уча френски как се мъчех. добре, че спрях навреме :> при положение, че съм учила английски и немски на едно сносно ниво, за какво ми е и френски. следващият език ще е или испански или италиански :) че поне звучат готино :)
цитирай
10. estrella - Немският
30.06.2007 12:00
ми падна поразен в борбата с испанския. Немския го мъчих три години при спомената фрау Стайкова, но така и не го преборих. Испанския го проговорих за два семестъра и една седмица в Мадрид... А да разбирам ли, че френския не ти харесва като звучене?! (тук се мръщя) :Р
цитирай
11. анонимен - Dobre se u4ish frenski ane-finski!
30.06.2007 12:04
Frenskia ,ruski,angliiski.shvedski-sa lesni.Dobre se ne si zapo4nala da u4ish-finski-uzas!!!Finskia e mnogo truden i se govori v raja.stoto edin zivot ne stiga da se nau4i. Olet hyvä nuori tytto ya et unohda ikkina mitä minä sannoi sulle HYVÄÄ PAIVÄÄ!
цитирай
12. estrella - Скандинавските
30.06.2007 12:07
съм си ги запазила за по-добри времена. Страшно много ги харесвам, но няма как да се научат в ускорен курс. Не че някой език може да се научи така, но на тези искам да им отдам специално внимание. Жалкото е, че дори не можеш да пишеш като хората на тях в Интернет, задрасканите о-та не излизат...
цитирай
13. анонимен - Uspeh!
30.06.2007 13:24
Zelaya ti uspeh i ne zabravyai 4e vseki ezik e senen.kogato si v 4uzbina..dori i romskia,kolkoto i neveroyatno da zvusi.stoto po sveta ne ziveyat samo angli4ani.
цитирай
14. анонимен -
30.06.2007 13:38
Ама че блудкаво.
цитирай
15. zuri - !!!
30.06.2007 14:48
Научи цигански и турски за да ти е по -лесно да си бъбриш из България с които си пожелаеш .
цитирай
16. estrella - Блудкаво е,
01.07.2007 11:28
но съм сложила захар, че да става за ядене.
цитирай
17. gadget - М-да, на мен...
01.07.2007 12:53
... нем и се отдават езиците. 7 години учих немски иединствено съм запомнил да псувам (случайност!). Английския май е най-лесен. Без да съм го учил говоря... колкото толкова. А за френския - звучи добре по разни филми, ама като гледах Жан Рено да го говори, не ми се понрави- бабаит да говори така меко?! Да се похваля че и аз владея няколко езика - C, C++, Pascal, HTML, HML, CSS, JavaScript... има и още, ама да не се фукам много! :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: estrella
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3712090
Постинги: 706
Коментари: 5217
Гласове: 16915