Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
07.11.2009 09:52 - Колко е трудно да бъдеш левичар
Автор: estrella Категория: Лични дневници   
Прочетен: 8703 Коментари: 15 Гласове:
6

Последна промяна: 07.11.2009 09:58


Да се родиш в свят, управляван от десничари, е като да си единствената жена в мъжки колектив, бяла врана сред черни, грозно лебедче сред патетата, като Парис Хилтън сред членовете на Френската академия на науките или носител на нобелова награда за литература в чалга клуб.

Накратко – изобщо не си си на мястото.

И тъй като нямаш никаква друга възможност, свикваш с хилядите неудобства и в крайна сметка съумяваш някак си да го избутваш този живот.

Малко примери, за да видите колко е зор.

Всички пишат с дясната ръка, а чиновете в училище са ориентирани така, че светлината да ти пада от ляво.

За щастие, онова безумие с връзването на лявата ръка, за да можеш да пишеш само и единствено с дясната вече го няма, та левичаря спокойно може да краснопиства с удобата си ръка – лявата.

Вярно, разположените по десничарски прозорци хвърлят сянка върху написаното, но с повече взиране някак си човек успява да се научи да пише – в сянката на собствената си лява ръка.

Рязането с ножица, също любимо училищно занимание, е невъзможно с удобната ръка. Ножици за левичари няма. От немай къде слагаш неумелите пръсти на дясната ръка в ножиците и започваш да клъцкаш нещо си там. С времето свикваш.

Самото обясняване пред децата „коя е дясна и коя е лява ръчичка“ е дискриминационно. „Дясната ръчичка, деца, е тази, която използвате повече“. И левичарчето, щастливо, вдига лявата си ръчичка, смятайки я за дясна, защото именно тя (оригинална лява) е тази, която то ползва повече.

След години се налага по време на шофьорски изпит да носиш гривна на едната ръка, за да се ориентираш по-лесно в задачите на инструктова.

Също както с ножицата, белачката за картофи с формата на нож е само за десничари. Добре че вече има едни като лопатки, та спокойно могат да се белят картофи.

Всички бутони за включване, ако са разположени отстрани, са в дясно. Кърпите висят от дясната страна на мивката, а хората подават дясната си ръка за здрасти.

В инструкциите за къпане на бебета, пише, че бебето се придържа с лявата ръка, а се мие с дясната. Ми че аз ще му бръкна в очите още на втората минута, опитвайки се му измия ушите.

Ами на мен дясната ми е само за баланс, хора. Почти не я използвам, просто ми допълва хармонията.

По същата причина вероятно ще си купя и английска кола. Едва ли бих могла да сменям скоростите с дясната ръка, несвикнала на фини движения.

Счетоводителките левичари също са ощетени, защото цифрите на клавиатурата са разположени от дясно.

Копчетата се придържат с лявата ръка, а се закопчават с дясната – отново фино движение, което за левичарските ми мозъци е трудно за схващане в детските години.

И като капак – току що забелязах, че красивият ми чайник има картинка само от едната страна. Ако искам да й се наслаждавам, ще трябва да държа чайника с... познахте, дясната ръка.

А аз не мога... :)



Тагове:   моменти,


Гласувай:
6



Спечели и ти от своя блог!
1. анонимен - Съчувствам ти!:)
07.11.2009 09:59
Има и добри страни, предполагам?!:))
цитирай
2. bapha - късмет
07.11.2009 09:59
е, аз съм от "онези" , които трябваше да сменят ръцете. Гадна работа. Едно от нещата, които можеш да се радваш, че са те подминали.
Но както вече знаеш, не е невъзможно...
цитирай
3. estrella - Не ме подминаха
07.11.2009 10:47
някак си ми беше удобно да пиша и с двете и нямах против да рисувам с дясната, когато лявата се измори. Исках да звучи весело, а не тъжно.
Тит, има мнооооооого положителни неща ;) Лява ръка значи дясно полукълбо, а то е за емоции, творчество и интуиция ;) Сега мога да пиша с двете ръце едновременно и/или огледално ;)
цитирай
4. анонимен - :)
07.11.2009 11:40
Даа, съгласна съм с теб, естрела :) Аз също съм с доминантна лява ръка и като малка срещах трудности да се нагодя към "десния" свят. Но за сметка на това левичарите имаме огромно предимство - научаваме се да боравим волю-неволю еднакво ловко и с двете ръце.
Между другото, всяко дете до 3-4 годишна възраст е амбидекстра /няма водеща ръка/. Едва в тази възраст едната се обособява и човек става "левак" или "десняк". Като съм била мъничка, съм хващала молив в лявата ръка, а майка ми го е премествала в другата. Голям смях падал, когато съм връщала молива в лявата и с най-нацупената си физиономия съм казвала "Не!". :D Та така са се отказали да ме въвеждат в лоното на "праворъките".
цитирай
5. ianchefff - да
07.11.2009 12:04
не ми закачаш Парис, че...
цитирай
6. buboleche - не се притеснявай за
07.11.2009 14:36
шофиране или за каквото и да е друго. аз съм горда левичарка, хехе, много се кефя, че съм левичарка, не знам защо. Пиша си с левачката, повечето неща правя с нея, бебо като го къпя го придържам с дясната и с лявата го мия, ще ме извиняват ама е по-удобно. Повечето от тъпите инструкции са ги писали десничари и въобще си нямат представа за какво става въпрос. С всички тия неща, които си изредила като неудобства отдавна съм свикнала и не ми правят впечатление, само като ям и съм седнала до някой десничар е кофти защото се бутаме.
Хубавото е че ние левичарите щем не щем развиваме донякъде и дясната ръка, съответно и другото полукълбо на мозъка, ама при десничарите работата отива на закърняване.:)))))
цитирай
7. flyco - коментар 7-ми
07.11.2009 21:42
Като гледам предишните шест коментара /без този на Янчо/ и постът отгоре ще излезе, че аз като един десничар съм най-бялата врана тук. Така, че равновесието е възстановено.
цитирай
8. ianchefff - ?
07.11.2009 22:19
е авторката на блога да обЕсни какво против има Парис Хилтън???
м?
цитирай
9. estrella - янев,
08.11.2009 08:45
ако не виждам, няма да има нищо против нея. Но в общи линии, където и да погледна, все Парисссссссс :)))
цитирай
10. ianchefff - !
08.11.2009 12:34
!!
цитирай
11. mattea - хм,
15.11.2009 22:06
светлината на чиновете пада отляво защото пишем отляво на дясно независимо с коя ръка. Номера е сянката да е зад ръката. Не помня кой - май арабите пишат отдясно наляво - и там така и въртят чиновете .. надявам се:)
а защо пишеш тема за делението? има чувството че отдавня никой не обръща внимание дали човек е левичар или десничар.
цитирай
12. ianchefff - matt,
15.11.2009 22:25
явно се е объркала нещо.
Ми то, какво ъ-ъ-ъ... да де.
:)
цитирай
13. estrella - Пиша,
16.11.2009 16:28
защото искам да си гледам картинката на чайника докато го държа с удобната за мен ръка ;) ЗА щастие, разделение между хората поне на този принцип няма. Десничарите просто произвеждат неща, а левичарите свикват с тях ;) За писането и прозорците в Арабския свят не бях помисляла :)
цитирай
14. geo - Ах,
25.11.2009 11:33
много свежо, не съм и помислял, че левичарите имат такива проблеми :-) За колата - със скоростния лост движенията не са чак толкова фини, че да не можеш да се справиш, да не говорим, че скоро повечето коли ще са автоматик :-)

P.S. "по-лесно в задачите на инструктова."
цитирай
15. ladydream - забавно
07.12.2009 15:09
а на моя рд бил и деня на левичарите-28.04 :-)
така че имам нещо като двоен празник...
досега не съм се ссблъсвала с особени проблеми-може би само дискомфорт при белене на картофи с белачка-дори и тия, които са уж двустранни. Би трябвало доста качества, особено по отношение на творчеството да съм развила благодарение на тази ми особеност. В класа ни бяхме осем фарфалака, всички си останаха левичари, не ни налагаха подобности, стига да сме примерни чавдарчета :-) а малко не бях, да си призная-бях най-срамежливата бунтарка и все раждах гениални бели. Хубава статийка, мерси. Относно ергономията-вече производители-бол-в много страни се произвеждат умни уреди и приспособления, пригодени за левичари. Тук -рядко се предлагат, така че-ще си почакалим :-)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: estrella
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3697820
Постинги: 706
Коментари: 5217
Гласове: 16915