Вие вероятно не подозирате, но тя и екипът й ни дават едно стабилно приятелско рамо, когато се захванем с отразяването, интервюирането, снимането и разнищването на риалити-шоата (нали знаете, че ни е любима дума), звездите и гостуванията на известни модни гурута.
„Екипът“ всъщност са New Moment PR, част от голямата група New Moment Group, чиято криейтив агенция за пети път тази година си тръгна от ФАРА в Албена с наградата за рекламна агенция на годината.
А Калина е главата на New Moment PR. Т.е тя е Head of PR на New Moment PR, или с други думи казано – шефа.
Не харесва думичката шеф, но пък ние я харесваме много. Калина де, не думичката.
Истината е че Калина и екипът зад гърба й са пример за професионализъм в сферата, в която работят.
И тъй като ние сме истински професионалисти в нашата си област (тук се изчервяваме), решихме да направим един титаничен професионален сблъсък и да ви представим Калина отблизо. Без PR. Направо на тепсия.
Повечето хора свързват професията на ПР-а със звезди, партита и шоубизнес. Каква е истината?
ПР-и има във всички сфери, в които е важно да имаш добър имидж. В шоубизнеса са най-известни, защото те са най-силната връзка между звездата и публиката. Познаването на пр-а лично ти гарантира връзка и време с въпросната знаменитост.
Има обаче много други „индустрии“, в които има пр-и, но хората не си дават сметка за тях. И така трябва.
Успеха на един ПР се измерва с успеха на неговия клиент. ПР-ът трябва да остане в сянка, а не самият той да попадне под прожекторите.
Каква е разликата между ПР и реклама?
Разликата е огромна. Ние боравим повече с информация, с безплатните канали на комуникация – различни събития, създаване на новини и т.н.
Целта на ПР-а е да представи проекта си в най-добрата светлина. Да направи така, че за него да се говори.
Казваш „да се говори“. Как успявате да направите така, че да се говори толкова много за предаване, което все още не е започнало, както беше с Острова на изкушението? Какъв е процеса на измисляне на стратегията за представяне на дадения продукт?
Обикновено екипа се събираме на последния етаж на офиса, на т.нар мека мебел, на която пък вие взимате интервютата с участниците в Биг Брадър и започваме да си говорим за продукта.
Получава се нещо като игра на асоциации. От една идея се сещаме за друга и надграждаме постепенно докато стигнем до същността на нещата.
Всичко при нас се получава с много, много говорене – с клиентите, помежду си...
Още интервю
Да не споменаваме защо говорим за PR, а не за ВО :)
Съжалявам за своето некомпетентно мнение, но според него PR, съответно ВО, е равно на "не-ми-се-работи-по-цял-ден-затова-се-правя-на-голяма-работа", защото ефектът от работата на българските пиари е крайно липсващ! :)
и още нещо - щом след огромен положен труд ти се трува, че българските пр-и липсват, смятай как биха изглеждали нещата, ако ги нямаше хич:)
Помисли сам за пет известни марки - всички те имат добър пр-отдел или агенция, с която работят. Огромните статии за научни открития също са част от добре свършената работа на пр-а на лаборатория/ производителя на лекарства.
И последно - това, че не харесваш продукта (политика), не означава, че пр-ите не са си свършили работата. Нали правиш разлика;)
Българските пиари нямат понятие от много неща, за които са тръгнали да се упражняват в Пръ. За тях автомобилостроенето се свежда до марката BMW, не се прави разлика между "завод" и "предприятие" или пък металургия и машиностроене са едно и също нещо. Сама си помисли, колко от твоите колеги имат нужния терминологичен и фактологичен инструментариум, за да знаят всъщност какво трябва да се направи :))
Аз харесвам Бойко, Мартин също ми е симпатичен - но си помисли - колко хора изобщо гласуваха??? Това е всичко друго, но не и успешен Пръ. :))
Защо когато хората не разбират нещо, ги избива на сарказъм, вместо да седнат и да почетат?...
Въпросът е сериозен, преди време някаква "патица" тръгна да ми обяснява, че имало сериозна разлика между ВО и ПР, само дето не успя да ми каже каква е точно разликата.
Мерсаж предварително.
Тандем са българска марка с добър ПР, Пикадили също.
Никога не съм казвала, че ВСИЧКИ ПР-и у нас са добри;) Само казвам, че работата на добрите остава недооценена заради неразбиране на механизмите.
Пример- копирайтър, криейтив, БТЛ-агенция.
Също както и казвам журналист (фр), а не "писач" или нещо такова.
2. Любов и страх
3. Мартини, бейби
4. Моят Блог.бг
5. Грамотният блог
6. Прекрасният сайт
7. Полезният сайт
8. Спортният сайт
9. Сериозният сайт
10. Шареният сайт
11. ZIP- мания
12. Слънчевата песничка
13. Otrova.org
14. И този диша интернет:)
15. Still well
16. Бяс и рози