Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
09.11.2007 14:38 - PRиятен PR
Автор: estrella Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7425 Коментари: 13 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
imageКалина беше първият ПР, с когото се запознах на живо. И първият, който ми стана истински приятен.

Вие вероятно не подозирате, но тя и екипът й ни дават едно стабилно приятелско рамо, когато се захванем с отразяването, интервюирането, снимането и разнищването на риалити-шоата (нали знаете, че ни е любима дума), звездите и гостуванията на известни модни гурута.

„Екипът“ всъщност са New Moment PR, част от голямата група New Moment Group, чиято криейтив агенция за пети път тази година си тръгна от ФАРА в Албена с наградата за рекламна агенция на годината.

А Калина е главата на New Moment PR. Т.е тя е Head of PR на New Moment PR, или с други думи казано – шефа.

Не харесва думичката шеф, но пък ние я харесваме много. Калина де, не думичката.

Истината е че Калина и екипът зад гърба й са пример за професионализъм в сферата, в която работят.

И тъй като ние сме истински професионалисти в нашата си област (тук се изчервяваме), решихме да направим един титаничен професионален сблъсък и да ви представим Калина отблизо. Без PR. Направо на тепсия.

Повечето хора свързват професията на ПР-а със звезди, партита и шоубизнес. Каква е истината?

ПР-и има във всички сфери, в които е важно да имаш добър имидж. В шоубизнеса са най-известни, защото те са най-силната връзка между звездата и публиката. Познаването на пр-а лично ти гарантира връзка и време с въпросната знаменитост.

Има обаче много други „индустрии“, в които има пр-и, но хората не си дават сметка за тях. И така трябва.

Успеха на един ПР се измерва с успеха на неговия клиент. ПР-ът трябва да остане в сянка, а не самият той да попадне под прожекторите.

Каква е разликата между ПР и реклама?

Разликата е огромна. Ние боравим повече с информация, с безплатните канали на комуникация – различни събития, създаване на новини и т.н.

Целта на ПР-а е да представи проекта си в най-добрата светлина. Да направи така, че за него да се говори.


Казваш „да се говори“. Как успявате да направите така, че да се говори толкова много за предаване, което все още не е започнало, както беше с Острова на изкушението? Какъв е процеса на измисляне на стратегията за представяне на дадения продукт?

Обикновено екипа се събираме на последния етаж на офиса, на т.нар мека мебел, на която пък вие взимате интервютата с участниците в Биг Брадър и започваме да си говорим за продукта.

Получава се нещо като игра на асоциации. От една идея се сещаме за друга и надграждаме постепенно докато стигнем до същността на нещата.

Всичко при нас се получава с много, много говорене – с клиентите, помежду си...


Още интервю



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
1. jones - А аз...
09.11.2007 15:45
... смятам, че в България PR-ите са просто едни псевдоспециалисти, които сами правят PR на себе си, организират си награди и чрез своя PR ги пробутват на национални медии, за да ги навират в носа на обикновения зрител, на когото никак не му дреме за PR-и и прочие, а предпочита да си изгледа едно хубаво сериалче или мачле. :)
Да не споменаваме защо говорим за PR, а не за ВО :)
Съжалявам за своето некомпетентно мнение, но според него PR, съответно ВО, е равно на "не-ми-се-работи-по-цял-ден-затова-се-правя-на-голяма-работа", защото ефектът от работата на българските пиари е крайно липсващ! :)
цитирай
2. estrella - Джоунс,
09.11.2007 15:54
понякога ме разочароваш... Последното нещо, което ПР-ите правят е да-не-работят-по-цял-ден...
и още нещо - щом след огромен положен труд ти се трува, че българските пр-и липсват, смятай как биха изглеждали нещата, ако ги нямаше хич:)
цитирай
3. jones - Моля...
09.11.2007 16:05
... за да ми стане ясна ползата от работата на българските пиари, би ли ми посочила една кратка ТОП5 класация на най-успешните примери за PR в страната и така да мога да обогатя беглите си познания по темата :)

цитирай
4. estrella - Истерията около
09.11.2007 16:10
риалити предаванията е резултат от целенасочена ПР работа. Градинките, на които така се радваме, са резултат от Пр-идеи, Ейвън, Нестле, ББорисов, Мартин Заимов. Още?
цитирай
5. jones - Оу, йес!
09.11.2007 16:21
Това са страхотни примери за отлично свършена работа :)) Поредното доказателство за затворения кръг пиари, които се упражняват да правят нещо, за да го покажат на самите себе си :))
цитирай
6. estrella - Ако
09.11.2007 16:25
прочетеш цялото интервю, може би ще стигнеш и до там, че пр измерва собствения си успех чрез успеха на другите.
Помисли сам за пет известни марки - всички те имат добър пр-отдел или агенция, с която работят. Огромните статии за научни открития също са част от добре свършената работа на пр-а на лаборатория/ производителя на лекарства.
И последно - това, че не харесваш продукта (политика), не означава, че пр-ите не са си свършили работата. Нали правиш разлика;)
цитирай
7. jones - Аз помолих...
09.11.2007 16:46
... за примери от България, не за световни марки, личности и т.н. които са се доказали преди изобщо да се сети някой за PR. А и когато имаш какво да представиш, на пиарчето му е много лесно да се справи.
Българските пиари нямат понятие от много неща, за които са тръгнали да се упражняват в Пръ. За тях автомобилостроенето се свежда до марката BMW, не се прави разлика между "завод" и "предприятие" или пък металургия и машиностроене са едно и също нещо. Сама си помисли, колко от твоите колеги имат нужния терминологичен и фактологичен инструментариум, за да знаят всъщност какво трябва да се направи :))

Аз харесвам Бойко, Мартин също ми е симпатичен - но си помисли - колко хора изобщо гласуваха??? Това е всичко друго, но не и успешен Пръ. :))
цитирай
8. maxfun - моля
09.11.2007 16:51
обяснете ми разликата между пиар и ейджар:))) като патладжан и син домат или като домат и чери такъв?:)
цитирай
9. estrella - ПР е
09.11.2007 17:14
връзки с обществеността, а.к.а имиджмейкър. HR е човешки ресурси. Навлизането на чуждите термини се наложи заради негативното значение на "Личен състав" в комунизма.
Защо когато хората не разбират нещо, ги избива на сарказъм, вместо да седнат и да почетат?...
цитирай
10. bloghead - Въпросче
09.11.2007 17:15
Каква е разликата между ПР и връзки с общественоста и защо людете се прехласват по ПР вместо ВО? :-)
Въпросът е сериозен, преди време някаква "патица" тръгна да ми обяснява, че имало сериозна разлика между ВО и ПР, само дето не успя да ми каже каква е точно разликата.
Мерсаж предварително.
цитирай
11. estrella - До Джоунс
09.11.2007 17:16
Ниският брой гласували няма връзка с лошата работа на ПР-ите на отделните кандидат-кметове. Стимулирането на избирателната активност като общо изисква други мероприятия, а не само агитация за един или друг кандидат.
Тандем са българска марка с добър ПР, Пикадили също.
Никога не съм казвала, че ВСИЧКИ ПР-и у нас са добри;) Само казвам, че работата на добрите остава недооценена заради неразбиране на механизмите.
цитирай
12. estrella - Както във
09.11.2007 17:25
всички професии има професионален сленг, така е и в ПР-а. Професията като такава навлиза с пълна сила в началото на 90-те години, когато тук не са чували за такова нещо, а ТАМ работят от години. И понеже съвсем първите са офиси на вече съществуващи агенции, те си идват с термините. И аз не го одобрявам, но е факт, че няма адекватни съответсвия на български и е късно да се мислят.
Пример- копирайтър, криейтив, БТЛ-агенция.
Също както и казвам журналист (фр), а не "писач" или нещо такова.
цитирай
13. nakom - Много добър Пи Ар (или ВО) -
09.11.2007 17:59
доцент Соня Алексиева.И аз преди бях на негативно мнение за БГ- Пи Ар -ите но има и изключения.Има и един мъж чието име не мога да назова тук но на фона на разни пръдли които се чешат цял ден на стола, съшествуват и добри специалисти които опредлено успяват да си вършат работата.Това си е призвание обаче - повечето Пи Ар-Ки или ОВЕ са пълни цървули.А малкото които успяват са достатъчно скъпо платени и невидими.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: estrella
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3716741
Постинги: 706
Коментари: 5217
Гласове: 16915